Το multi-channel marketing και η σημασία του για τη σημερινή επιχείρηση

Η έννοια του Multi-channel marketing σήμερα είναι πιο σημαντική από ποτέ, καθώς ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις που ως τώρα λειτουργούσαν αμιγώς σε B2B επίπεδο, επιχειρούν να απευθυνθούν απευθείας στον τελικό καταναλωτή. Μια πληθώρα νέων καναλιών στο διαδίκτυο και ειδικά τα social media έχουν «ανοίξει την όρεξη» των επιχειρήσεων για branding μέσα από πολυκαναλική επικοινωνία αλλά ταυτόχρονα δημιουργούν κινδύνους οι οποίοι μόνο με το σωστό επικοινωνιακό πλάνο δεν θα απειλήσουν την επιχείρηση.

 

Τι είναι τα κανάλια μάρκετινγκ;

Τα κανάλια μάρκετινγκ συνδέουν τον παραγωγό με τον τελικό καταναλωτή. Ένα κατάστημα λιανικής, ένα e-shop, τα mobile sites και η αποστολή direct mail είναι τέσσερα διαφορετικά παραδείγματα καναλιών.

 

Γιατί έχουν σημασία;

Όταν ο πελάτης βρίσκεται σε περισσότερα κανάλια λαμβάνει επανειλημμένα μηνύματα σχετικά με το προϊόν ή την εταιρεία μας και άρα αυτά γίνονται πιο αποτελεσματικά. Μάλιστα έχει αποδειχθεί ότι η χρήση συγκεκριμένων καναλιών ενισχύει την εμπιστοσύνη του πελάτη προς την εταιρεία που φαίνεται πιο οικεία. Επιπλέον, με τη συχνή και προγραμματισμένη χρήση συγκεκριμένων καναλιών η εταιρεία φαίνεται πιο διαφανής και αξιόπιστη.

 

Προκλήσεις για B2B κλάδους:

Για μια εταιρεία με εταιρικούς πελάτες, το να αρχίσει ξαφνικά να απευθύνεται στη λιανική μπορεί να αποδειχθεί πονοκέφαλος. Στο B2B εμπόριο, όπου οι αγορές γίνονται με βάση ορθολογικά κριτήρια, η τιμή είναι συνήθως ο κύριος παράγοντας επιλογής προμηθευτή. Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος που απευθύνεται στους τελικούς καταναλωτές μπορεί να δημιουργήσει σύγκρουση συμφερόντων με τους πελάτες χονδρικής και να αποβεί μοιραία για την κερδοφορία της επιχείρησης. Με τη σωστή ωστόσο επικοινωνιακή στρατηγική η επιχείρηση μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη από το multi-channel marketing.

 

Το Multi-channel marketing είναι συνταγή 3 συστατικών:

Σωστή στόχευση ώστε το σωστό μήνυμα να φτάνει στο σωστό κοινό τη σωστή στιγμή.

Συνοχή κατά τη δημιουργία και την επικοινωνία των επικοινωνιακών καμπανιών ώστε η μία να είναι συνέχεια της άλλης και να προβάλλονται ομοιόμορφα στα σωστά κανάλια. Μόνο αν ο πελάτης έχει ενιαία εμπειρία σε όλα τα κανάλια θα ενισχυθεί η αξιοπιστία της εταιρείας.

Παρακολούθηση και έλεγχος των αποτελεσμάτων και των καναλιών που είχαν τη μεγαλύτερη ανταπόκριση, ώστε σε επόμενες ενέργειες να γίνει πιο σωστή τοποθέτηση του budget στα πιο αποδοτικά κανάλια.

Στην παραπάνω κατεύθυνση βοηθούν τα ολοένα και πιο εξελιγμένα προγράμματα CRM που επιτρέπουν αυτό που στη διεθνή βιβλιογραφία αναφέρεται ως «360 view of customers» και «single customer view» καθώς και πλατφόρμες που επιτρέπουν τη διάχυση του περιεχομένου σε όλες τις πλατφόρμες και την αυτοματοποίηση του ελέγχου τους.

Πηγές: sas.com, e-consultancy.com

Share it:

About Χρυσοπηγή Βαρδίκου

Η Χρυσοπηγή Βαρδίκου είναι πτυχιούχος του τμήματος Οικονομικών Επιστημών και κάτοχος Μεταπτυχιακού διπλώματος στη Διοίκηση Επιχειρήσεων με εξειδίκευση στο Marketing. Είναι μέλος του Chartered Institute of Marketing (Μεγ. Βρετανία) και της Ελληνικής Εταιρείας Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ). Η εργασιακή της εμπειρία σε τμήματα πωλήσεων και μάρκετινγκ διαφορετικών B2B & B2C κλάδων (αυτοκίνητο, κατασκευές, εκδόσεις, υπηρεσίες) την έχει οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι το μάρκετινγκ βασίζεται σε μια πολύ απλή έννοια: Πραγματικό Ενδιαφέρον για τον Πελάτη.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *