Τα 5 σημάδια ότι είστε ο επόμενος επιτυχημένος επιχειρηματίας

Αναρωτηθήκατε ποτέ αν έχετε αυτό που χρειάζεται για να δημιουργήσετε τη δική σας επιχείρηση; Τότε το παρακάτω άρθρο είναι για εσάς. Επιλέξαμε τα 5 κυριότερα προσωπικά χαρακτηριστικά που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για επιτυχία και που συναντάμε στους πιο επιτυχημένους businessmen παγκοσμίως.
 
5. Προσαρμόζεστε εύκολα σε νέες καταστάσεις.
Πιστεύετε κι εσείς στο ρητό που λέει «Το δέντρο λυγίζει για να μη σπάσει»;
Έχετε τις ιδέες σας και τους στόχους σας. Ωστόσο, γνωρίζετε ότι η γη δεν κινείται γύρω από εσάς και υπάρχουν απρόβλεπτα γεγονότα που θα σας βγάλουν εκτός πορείας και είστε προετοιμασμένοι γι’ αυτά. Αντί να πολεμάτε συνεχώς το καινούργιο και το άγνωστο, ξέρετε πότε πρέπει να προσαρμοστείτε στις νέες συνθήκες και μάλιστα, να τις εκμεταλλευτείτε στο έπακρο την ώρα που όλοι οι υπόλοιποι θα προσπαθούν να αντισταθούν στην αλλαγή.
 
4. Βλέπετε τη «μεγάλη εικόνα».see_the_big_picture
Δεν διαφωνούμε ότι η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά, όμως είναι διαπιστωμένα πολύ εύκολο να παρασυρθεί ο επιχειρηματίας από την καθημερινή ροή της εργασίας του και να αναλωθεί από τις λεπτομέρειες. Το να βλέπετε τη “μεγάλη εικόνα” σημαίνει κάτι παραπάνω από το να έχετε όραμα. Σημαίνει ότι ανά διαστήματα μπορείτε να απομακρύνεστε νοητικά και ψυχικά από την καθημερινότητα και να παρατηρείτε το ευρύτερο πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργείτε. Αυτό θα σας επιτρέψει να διαπιστώσετε εύκολα τις ελλείψεις και τα προβλήματα της επιχείρησής σας και να τα διορθώσετε.
 
3. Ο μεγαλύτερος φόβος σας είναι η τυφλή συμμόρφωση με κανόνες.
Όχι, αυτό δεν σημαίνει ότι λειτουργείτε μέσα σε απόλυτη αναρχία. Για την ακρίβεια, σας αρέσει να είστε εσείς αυτός που δημιουργεί τους κανόνες, όμως προσπαθείτε να τους χρησιμοποιείτε αποκλειστικά για τον λόγο που δημιουργήθηκαν, δηλαδή να κάνουν την επαγγελματική καθημερινότητα ευκολότερη. Πιστεύετε δηλαδή ότι «τα πλοία είναι ασφαλή μέσα στο λιμάνι, αλλά δεν έχουν κατασκευαστεί για να μένουν στο λιμάνι».
 
Εάν είστε υπάλληλος, δύσκολα προσκολλάστε τυφλά σε γραφειοκρατικούς μηχανισμούς. Εάν είστε ήδη επιχειρηματίας, συχνά αμφισβητείτε παραγωγικά τις πιο απαρχαιωμένες διαδικασίες, προτείνοντας νέες, που θα σας βοηθήσουν να κάνετε τη δουλειά σας πιο αποδοτικά.
 
2. Αυτοπεποίθηση. Αυτοπεποίθηση. Αυτοπεποίθηση.self_confidence
Ακούγεται κοινότυπο και όμως παραμένει το πιο διαδεδομένο χαρακτηριστικό των σύγχρονων επιτυχημένων επιχειρηματιών. Η αυτοπεποίθηση είναι αυτή που κάνει τη διαφορά στον επιχειρηματικό κόσμο και ξεχωρίζει τους μέτριους από τους πετυχημένους επιχειρηματίες.
 
Σύμφωνα με έρευνα του Kaufmann Foundation, 91% των νέων επιχειρηματιών  πίστευαν (το 2013) ότι μέσα στους επόμενους 12 μήνες η start-up εταιρεία τους θα παρουσίαζε βελτίωση της κερδοφορίας της. Πολύ θα θέλαμε να δούμε πόσοι από αυτούς έκαναν σωστή πρόβλεψη, όμως σημασία έχει ότι η αυτοπεποίθηση συνδέεται στενά με την αισιοδοξία και με την αποφασιστικότητα.
 
Αυτοπεποίθηση σημαίνει να είστε ισορροπημένοι στην προσωπική σας ζωή και να μη φοβάστε να κάνετε νέα βήματα, ανεξάρτητα από το αν υπάρχουν δυσκολίες –αυτές πάντα θα υπάρχουν. Σημαίνει επίσης ότι δεν φοβάστε να σταθείτε μόνοι σας όταν δεν έχετε συμμάχους.
 
Αυτοί που στο ξεκίνημά τους έχουν τη στήριξη ισχυρών συμμάχων είναι αδιαμφισβήτητα πολύ τυχεροί. Στην πλειονότητά τους όμως, οι νέοι επιχειρηματίες αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες στα πρώτα στάδια της υλοποίησης της επιχειρηματικής τους ιδέας. Ακόμα και στις πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις, συμβαίνει συχνά ο ιδρυτής της επιχείρησης να μην έχει τη στήριξη των συνεργατών του στην υλοποίηση μιας νέας ιδέας, όταν η αλλαγή δεν γίνεται εύκολα αποδεκτή. Και πάλι είναι η αυτοπεποίθηση που τον βοηθά να μη το βάζει κάτω και να συνεχίσει να μεταδίδει  ενθουσιασμό στους συνεργάτες του, δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις ενός υγιούς οργανισμού που διευρύνεται και εξελίσσεται συνεχώς.
 
Όσοι δεν φοβούνται να προχωρήσουν όταν δεν έχουν την εμπιστοσύνη  των άλλων, είναι αυτοί που θα πετύχουν ακριβώς γιατί  γνωρίζουν ότι σημασία έχει να προχωρούν μπροστά, έστω και με αργό ρυθμό.
 
1. Αγαπάτε τους ανθρώπους.

Your box content here. Lorem ipsum dolor sit amet.


Η ψυχή της επιχείρησης, ο επιχειρηματίας, είναι ο «μαέστρος» που δίνει το τέμπο στην ορχήστρα.  Εάν εκείνος δεν προσανατολίζεται στη σωστή εξυπηρέτηση των πελατών, γιατί να το κάνει το προσωπικό; Ομοίως, αν πρώτος εκείνος δεν ενδιαφέρεται για την ικανοποίηση του προσωπικού της εταιρείας του, πώς θα πετύχει άψογη εξυπηρέτηση;
 
Σκεφτείτε το λίγο: Σας έχει τύχει ποτέ να  μπείτε σε ένα κατάστημα και να σας αντιμετώπισαν σαν να ήθελαν πραγματικά να φύγετε από το κατάστημα χαρούμενοι;
 
Όσο απλό και αφελές κι αν  σας φαίνεται, η πραγματικότητα είναι ότι από τις επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται μόνο για το πώς θα προωθήσουν τα προϊόντα τους στους πελάτες, ελάχιστες επιβιώνουν μακροπρόθεσμα. Αντιθέτως, αυτές που εστιάζουν τις προσπάθειές τους στο να ικανοποιήσουν τους πελάτες τους και να βρουν τα σωστά προϊόντα που εκείνοι χρειάζονται είναι μια από τις προϋποθέσεις που εξασφαλίζουν την επιτυχία.
 
Εσείς ποια από αυτά τα χαρακτηριστικά έχετε;

 
Σχετικά άρθρα:
Kauffman LegalZoom Startup Confidence Index Q4 2013,   http://www.kauffman.org/multimedia/infographics/2013/kauffman-legalzoom-startup-confidence-index-2013

Gaye Williams, Deakin University, Associations between confidence, persistence and optimism: Illuminating optimistic problem solving activity.

Harvard Business Review, Here’s How to Actually Empower Customer Service Employees

Business Insider, Successful Companies Are Giving Customers What They Want — Before They Even Know They Want It. http://www.businessinsider.com/sc/customer-centricity-as-a-strategy-2013-12

Harvard Business Review, Three Traits of Successful Entrepreneurs, http://blogs.hbr.org/2011/05/three-traits-of-successful-ent/
by Chrysopigi Vardikou

Share it:

About Χρυσοπηγή Βαρδίκου

Η Χρυσοπηγή Βαρδίκου είναι πτυχιούχος του τμήματος Οικονομικών Επιστημών και κάτοχος Μεταπτυχιακού διπλώματος στη Διοίκηση Επιχειρήσεων με εξειδίκευση στο Marketing. Είναι μέλος του Chartered Institute of Marketing (Μεγ. Βρετανία) και της Ελληνικής Εταιρείας Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ). Η εργασιακή της εμπειρία σε τμήματα πωλήσεων και μάρκετινγκ διαφορετικών B2B & B2C κλάδων (αυτοκίνητο, κατασκευές, εκδόσεις, υπηρεσίες) την έχει οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι το μάρκετινγκ βασίζεται σε μια πολύ απλή έννοια: Πραγματικό Ενδιαφέρον για τον Πελάτη.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *