Πριν δημιουργήσεις ιστοσελίδα: Προσδιόρισε την αγορά – στόχο σου!

Γιατί είναι τόσο σημαντικό να γνωρίζετε την αγορά – στόχο σας;

Για να πωλήσετε επιτυχημένα το προϊόν ή την υπηρεσία σας, οφείλετε να προσαρμόσετε το μάρκετινγκ και τις πωλήσεις σας με τέτοιο τρόπο ώστε να προσεγγίσετε ένα συγκεκριμένο τμήμα του πληθυσμού που είναι πιθανότερο να αγοράσει από εσάς. Όλοι οι εν δυνάμει πελάτες έχουν μοναδικά χαρακτηριστικά και ανάγκες που πρέπει να πληρούνται από την ιστοσελίδα σας. Κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό να καθορίσετε ή να αποσαφηνίσετε εξ’ αρχής την αγορά σας ώστε τροφοδοτώντας την με το στυλ τους στο διαδίκτυο να αυξάνεται η πιθανότητα πραγματοποίησης μιας πώλησης.

Εξάλλου, αν δεν ξέρετε ποιοι είναι οι πελάτες σας, πώς θα είστε σε θέση να αξιολογήσετε αν καλύπτετε πραγματικά τις ανάγκες τους; Πως θα καταφέρετε να τους προσελκύσετε ώστε να γνωρίσουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας;

 

8 προφίλ websurfers

Οι websurfers πιθανότατα εμπίπτουν σε μία από τις ακόλουθες κατηγορίες. Πριν προβείτε στην κατασκευή μιας ιστοσελίδας, είναι χρήσιμο να γνωρίζετε αυτά τα προφίλ. Αυτή η γνώση θα σας βοηθήσει να προσανατολίσετε την ιστοσελίδα σας προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες των περισσότερων του κοινού-στόχου σας.

1. The Simplifier – αυτός που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για να κάνει τη ζωή του ευκολότερη. Ψάχνει εξ αρχής με ένα συγκεκριμένο σκοπό στο μυαλό του. Η ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι λιτή, να έχει εύκολη πρόσβαση, και οι πληροφορίες επικοινωνίας και εξυπηρέτησης να είναι εύκολα διαθέσιμες.

 

2. The Surfer – αυτός που χαρακτηρίζεται και ως “internet-holic”. Σερφάρει στο διαδίκτυο περνώντας από το ένα site στο άλλο και λατρεύει το downloading. Ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας σας πρέπει να είναι σύγχρονος με μοντέρνα εφέ προκειμένου να τραβήξετε το ενδιαφέρον του surfer. ΠΡΟΣΟΧΗ! Οι surfers δεν συνηθίζουν να δαπανούν εύκολα χρήματα, επομένως μη στηρίζετε την ιστοσελίδα σας μόνο σε αυτήν την ομάδα.

 

3. The New User – εκείνος που δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένος με το διαδίκτυο, πόσο μάλλον με τους υπολογιστές. Του αρέσει να βρίσκει ξεχωριστά πράγματα στο διαδίκτυο και είναι πολύ πιθανό να αποτελέσει πιστό σας πελάτη. Η ιστοσελίδα σας δε θα πρέπει να εμπεριέχει εφαρμογές και επιλογές που ο new user θα φοβηθεί να χρησιμοποιήσει. Η διεπαφή θα πρέπει να παραμείνει απλή και να καθησυχάζει τον new user σε κάθε βήμα της πορείας προς την τελική πώληση του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας.

 

4. The Bargain Hunter – αυτός που βρίσκεται σε μια διαρκή αναζήτηση για προσφορές στο διαδίκτυο. Είναι πολύ πιθανό να ενημερώσει τους φίλους του για το πώς αγόρασε ένα προϊόν στη χαμηλότερη τιμή και από ποια ιστοσελίδα. Επομένως, για να τραβήξετε το ενδιαφέρον των bargain hunters θα πρέπει να συμπεριλάβετε συγκρίσεις τιμών καθώς και τους λόγους για τους οποίους το προϊόν ή η υπηρεσία σας συνδυάζει την καλύτερη ποιότητα στην καλύτερη προσφερόμενη τιμή.

 

5. The Traditional User – εκείνος που ενδιαφέρεται για ειδήσεις καθώς και για οικονομικά sites. Αρέσκεται στο να διαβάζει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Αν στοχεύετε σε αυτήν την κατηγορία πρέπει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας να είναι «to the point» και να συμπεριλαμβάνετε συνδέσμους για περαιτέρω πληροφόρηση.

 

6. The Sports Fanatic – εκείνος που λειτουργεί όπως τον traditional user, αλλά το ενδιαφέρον του είναι προσανατολισμένο προς την αθλητική ενημέρωση. Η ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι σύγχρονη​​, πολύχρωμη και εκκεντρική.

 

7. The Information Seeker – αυτός που θέλει να ξέρει τα πάντα και να βρίσκει διαρκώς νέες πληροφορίες ακόμη και για τα τετριμμένα. Η ιστοσελίδα σας πρέπει να λειτουργεί ως «ο ειδικός» ή «το λεξικό» στον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείστε. Ο information seeker θεωρείτε δύσκολος πελάτης, αλλά αν καταφέρετε να τον κερδίσετε είναι πολύ πιθανό η επιχείρησή σας να αποκτήσει μία ισχυρή σχέση μαζί του.

 

8. The Gamer – εκείνος που του αρέσουν τα παιχνίδια και γενικότερα το διαδραστικό υλικό. Η ιστοσελίδα σας πρέπει να έχει widgets ή ελεγχόμενα χαρακτηριστικά χρηστών για να προσελκύσετε αυτό το προφίλ.

 

Αν έχετε ήδη μια ιστοσελίδα και δεν γνωρίζετε την αγορά σας, θα ήταν πολύ χρήσιμο να χρησιμοποιήσετε μία φόρμα αίτησης του προφίλ των πελατών στην ιστοσελίδα σας, προκειμένου να συλλέξετε τις ανεκτίμητες πληροφορίες και να σχεδιάσετε στρατηγικά την πολιτική marketing που ταιριάζει στην επιχείρησή σας.

Share it:

About Μαρία-Ειρήνη Βρεττάκου

H Μαρία Ειρήνη Βρεττάκου είναι απόφοιτος του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και κάτοχος του Master in Business Administration (ΜΒΑ) - Total Quality Management του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *