Πού οφείλεται η επιτυχία του booking.com;

Πρόσφατα χρειάστηκε να επισκεφθώ ένα από τα αγαπημένα μου sites, το booking.com, για να κλείσω ένα δωμάτιο ξενοδοχείου. Το εντυπωσιακό με αυτό το site είναι ότι προσφέρει μια φοβερή ταξιδιωτική εμπειρία από μόνο του: Κάνοντας διάφορες αναζητήσεις για δωμάτιο, μπορείς να βρεθείς σε οποιαδήποτε πόλη του κόσμου, γρήγορα και κυρίως.. φθηνά!

Το booking.com οφείλει μεγάλο μέρος της επιτυχίας του στον τρόπο με τον οποίο είναι δομημένο, καθώς και σε διάφορες τεχνικές που χρησιμοποιεί για να μετατρέψει όσο το δυνατόν περισσότερους επισκέπτες σε πελάτες. Οι τεχνικές αυτές είναι γνωστές ως «persuasive techniques» και αποτελούν έναν εξαιρετικό τρόπο για ενίσχυση της αλληλεπίδρασης ανάμεσα στο website και τον αναγνώστη/πελάτη.

Οι κυριότερες από αυτές τις τεχνικές εντοπίζονται στη σελίδα των αποτελεσμάτων. Στην προκειμένη περίπτωση, έχω κάνει αναζήτηση για ξενοδοχεία στην Αθήνα, σε συγκεκριμένες ημερομηνίες.

booking_two

Τα αστέρια καθώς και το σήμα του thumbs-up παρέχουν στον επισκέπτη μια πληροφορία για την ποιότητα του κάθε ξενοδοχείου. Μετακινώντας το ποντίκι σας πάνω στο χέρι, θα δείτε πως σύμφωνα με το booking.com, το συγκεκριμένο ξενοδοχείο συμμετέχει στο πρόγραμμα προτεινόμενων ξενοδοχείων και με βάση κάποια κριτήρια, προτείνεται (ως ασφαλές και αξιόπιστο) για να το επισκεφθεί κάποιος. Φυσικά, σαν σύμβολο, το συγκεκριμένο προδιαθέτει θετικά τον επισκέπτη της σελίδας, δείχνοντάς του πως «κάνει το σωστό».

Με πράσινο χρώμα, αναγράφεται πριν πόσες ώρες ή μέρες έγινε η πιο πρόσφατη κράτηση στο συγκεκριμένο κατάλυμα. Ακόμη μια persuasive technique, που κάνει τον επισκέπτη να νιώθει πιο βολικά με την επιλογή του, καθώς «δεν είναι ο μόνος» που επέλεξε το ξενοδοχείο αυτό, τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Μια πληροφορία που με την πρώτη ματιά δείχνει τυπική και αθώα, μπορεί να κρύβει τελικά πολύ βαθύτερα μηνύματα.

Η βαθμολογία ανθρώπων που επισκέφθηκαν στο παρελθόν το ξενοδοχείο αποτελεί ακόμη ένα λόγο για να επιλέξετε ένα κατάλυμα μέσω του booking.com. Για κάποιους, πρόκειται για δείκτη ποιοτικότερο και από τα αστέρια του ξενοδοχείου, καθώς πρόκειται για αληθινές, βιωματικές εμπειρίες που είχαν προηγούμενοι επισκέπτες. Παράλληλα, ο αριθμός των σχολίων (όσο περισσότερα, τόσο το καλύτερο συνήθως) του εκάστοτε ξενοδοχείου, αποτελεί από μόνος του ένα σημαντικό δείκτη για να επιλέξει κανείς κατάλυμα. Ο συνδυασμός μιας υψηλής βαθμολογίας με ένα μεγάλο αριθμό σχολίων μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην τελική επιλογή του επισκέπτη.

Αυτή τη στιγμή 3 άτομα βλέπουν αυτό το ξενοδοχείο! Ακόμη ένας πειστικός τρόπος που έχει το booking.com για να σας κάνει να πατήσετε το κουμπάκι «Κάντε κράτηση». Πόσω μάλλον όταν συνδυάζεται από φράσεις του τύπου «Προλάβετε! Τελευταίο δωμάτιο!». Ο επισκέπτης αισθάνεται πως πραγματικά δεν πρέπει να χάσει την ευκαιρία αυτή και το αίσθημα βιασύνης που του δημιουργείται από το site, συχνά είναι αρκετό για να φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Αφού κάποιος κάνει login στο booking.com, «πέφτει» επάνω στο παρακάτω μήνυμα:

booking_threeΜέσω αυτής της persuasive technique, ο επισκέπτης καλείται να εξασφαλίσει σήμερα την χαμηλή τιμή, αφού αύριο αυτή ΜΠΟΡΕΙ να ανέβει…

Το όλο persuasive design του booking.com θα μπορούσε να αποτελεί το ιδανικό case study για μελέτη και ανάλυση των δυνατοτήτων που μπορεί να έχει ένα website για να χαρίσει μια πλούσια, διαδραστική εμπειρία στον χρήστη και να εξαντλήσει κάθε πιθανότητα, ο χρήστης αυτός να πληκτρολογήσει τα ψηφία της πιστωτικής του κάρτας στο cart, ώστε να εξασφαλίσει το συγκεκριμένο προιόν (ή υπηρεσία, εν προκειμένω).

Σε επόμενο άρθρο θα αναλύσω πέντε διαφορετικές τεχνικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή ενός website με στόχο την επίτευξη των μέγιστων δυνατών πωλήσεων.

Share it:

About Νίκος Θεοδωρής

Ο Νίκος Θεοδωρής είναι απόφοιτος του τμήματος Οικονομικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιώς και κάτοχος του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς (MBA).

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *