Η σημασία του χρώματος στο Marketing

Νιώθετε ήρεμοι όταν βρεθείτε σε ένα καταπράσινο τοπίο, με τον γαλανό ουρανό να σας «σκεπάζει»; Ή κάπως πιο νευρικοί όταν κοιτάζετε ένα κόκκινο φανάρι;

Είναι δεδομένο πως τα χρώματα έχουν ένα ισχυρό ψυχολογικό αντίκτυπο στη συμπεριφορά και τις αποφάσεις των ανθρώπων, και φυσικά αυτή η γνώση έχει αξιοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό από τους σχεδιαστές όσο και τους έμπορους. Το χρώμα μπορεί να αποτελεί συχνά και τον μοναδικό λόγο που κάποιος αγοράζει ένα προϊόν, τη στιγμή που το 93% των καταναλωτών έχει επικεντρωθεί στην εμφάνισή του και σχεδόν το 85% θεωρεί το χρώμα σαν το βασικό κριτήριο αγοράς!

Πώς τα χρώματα επηρεάζουν τους καταναλωτές;

Κόκκινο – Δημιουργεί την αίσθηση του επείγοντος, κάτι που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην περίοδο των εκπτώσεων. Παράλληλα ενθαρρύνει την όρεξη, έτσι χρησιμοποιείται συχνά από αλυσίδες fast-food. Σωματικά τονώνει τον οργανισμό, αυξάνοντας την αρτηριακή πίεση και τον καρδιακό ρυθμό, που σχετίζονται με την κίνηση, τον ενθουσιασμό και το πάθος.

Μπλε – Το προτιμώμενο χρώμα των ανδρών. Σχετίζεται με την ειρήνη, το νερό, την ηρεμία και την αξιοπιστία. Το μπλε χρώμα παρέχει μια αίσθηση ασφάλειας, ενισχύει την όρεξη και τονώνει την παραγωγικότητα. Είναι το πιο κοινό χρώμα που χρησιμοποιείται από τις περισσότερο.. συντηρητικές μάρκες που επιθυμούν να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού στα προϊόντα τους.

Πράσινο – Σχετίζεται με την υγεία, την ηρεμία, τη δύναμη, και τη φύση. Χρησιμοποιείται σε καταστήματα για να χαλαρώσει τους πελάτες και για την προώθηση περιβαλλοντικών ζητημάτων. Το πράσινο διεγείρει την αρμονία στο μυαλό σας και ενισχύει την αποφασιστικότητα.

Μωβ – συνήθως συνδέεται με τη σοφία και τον σεβασμό. Διεγείρει την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, καθώς και τη δημιουργικότητα. Συχνά χρησιμοποιείται για να προωθήσει προϊόντα ομορφιάς και αντι-γήρανσης.

Πορτοκαλί & Κίτρινο – Χαρούμενα χρώματα που προωθούν την αισιοδοξία. Το κίτρινο μπορεί να κάνει τα μωρά να κλάψουν, ενώ το πορτοκαλί μπορεί να προκαλέσει μια αίσθηση της προσοχής. Χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουν μια αίσθηση άγχους, κάτι που μπορεί να εγείρει την προσοχή όσων κάνουν παρορμητικές αγορές και όσουν κοιτάζουν απλώς βιτρίνες.

Μαύρο – Συνδέεται με την εξουσία, τη δύναμη, τη σταθερότητα και την αντοχή. Συχνά αποτελεί σύμβολο της νοημοσύνης.

Γκρι – συμβολίζει τα συναισθήματα της πρακτικότητας, του γήρατος και της αλληλεγγύης. Αλλά η έντονη χρήση του γκρι μπορεί να οδηγήσει στην αίσθηση ανυπαρξίας και κατάθλιψης.

Λευκό – Συνδέεται με την αγνότητα, την καθαριότητα και την ασφάλεια. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να προβάλει την απουσία του χρώματος ή της ουδετερότητας. Το λευκό χρώμα σε ένα καμβά ή ένα χαρτί για παράδειγμα, μπορεί να ενισχύσει τη δημιουργικότητα, δεδομένου ότι μπορεί να γίνει αντιληπτό ως μια αναλλοίωτη, καθαρή κατάσταση.

Με ποιόν τρόπο όμως οι κορυφαίες εταιρείες επιλέγουν χρώματα;

Για παράδειγμα, τα McDonald ‘s επιλέγουν χρώματα υψηλής ενέργειας όπως το κόκκινο και το κίτρινο, τα οποία απευθύνονται σε παιδιά, ενισχύουν την όρεξη και δημιουργούν την αίσθηση του επείγοντος, του γρήγορου.

Είναι αρκετά ενδιαφέρον το γεγονός ότι η μόνη μεγάλη παγκόσμια μάρκα που χρησιμοποιεί το πράσινο ως πρωτεύον χρώμα στο Marketing είναι η Starbucks. Χρησιμοποιώντας το πράσινο ελπίζει να προωθήσει «μια αίσθηση χαλάρωσης», προσκαλώντας τους πελάτες να έρθουν σε ένα διάλειμμα για καφέ κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης ημέρας.

Είναι δεδομένο πως η επιλογή του χρώματος μόνο τυχαία δεν είναι σε θέματα Marketing για τις περισσότερες εταιρείες παγκοσμίως. Την επόμενη φορά που θα δείτε ένα λογότυπο, αναρωτηθείτε: Τι προσπαθούν να «πετύχουν» τα χρώματά του;

Share it:

About Νίκος Θεοδωρής

Ο Νίκος Θεοδωρής είναι απόφοιτος του τμήματος Οικονομικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιώς και κάτοχος του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς (MBA).

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *