Αποτελεσματική Στρατηγική Social Media: Μέρος Β

Στο πρώτο μέρος της ανάλυσής μας για την χάραξη μιας αποτελεσματικής στρατηγικής Social Media, αναφερθήκαμε σε πράγματα που πρέπει να κάνετε ώστε η επιχείρισή σας να προβληθεί σωστά μέσω των κοινωνικών δικτύων. Σε συνέχεια της ανάρτησης αυτής, σήμερα σας παρουσιάζουμε πράγματα που πρέπει να αποφύγετε προκειμένου να μεγιστοποιήσετε την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής Social Media που έχετε επιλέξει.

1.    Μηνύματα spam

Σε κανέναν δεν αρέσουν τα μηνύματα spam, είτε γίνονται μέσω e-mail είτε μέσω κοινωνικής δικτύωσης. Αποφύγετέ τα με κάθε τρόπο! Σκεφτείτε πολύ απλά πως κι εσείς ο καταναλωτής δεν αρέσκεστε σε τέτοιου είδους μηνύματα και πως είναι πολύ πιθανό να αλλάξετε γνώμη για την επιχείρηση που λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο.

Αν συνεχώς κοινοποιείτε τα ίδια μηνύματα ή πληροφορίες, το πιο πιθανό είναι γίνει αναφορά στο website σας ή την πλατφόρμα social media που χρησιμοποιείτε με αποτέλεσμα να καταργηθεί η σελίδα. Επίσης είναι πολύ πιθανό να χάσετε ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών σας, πράγμα που σημαίνει δυσφήμιση ή ακόμα και μείωση κερδών σας.

2.    Αγνόηση του κοινού και των ζητημάτων που το αφορούν

Ένα από τα χειρότερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε όταν χρησιμοποιείτε πλατφόρμες social media είναι να αγνοείτε το κοινό σας. Είναι υψίστης σημασίας η ενασχόληση με τα ζητήματα που αφορούν τους καταναλωτές σας ή τους πιθανούς μελλοντικούς πελάτες σας. Εάν δεν ανταποκρίνεστε, το κοινό θεωρεί πως δεν ενδιαφέρεστε να απαντήσετε στις ερωτήσεις του, στα σχόλιά του ή τις σκέψεις που έχει για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Τα σχόλια, καλά ή άσχημα πρέπει να απαντώνται έτσι ώστε να δείξετε και να αποδείξετε πως ενδιαφέρεστε πραγματικά για το τι θα πει ο πελάτης και είστε πρόθυμοι να προσαρμοστείτε στις ανάγκες του.

3.    Αγένεια κατά την επικοινωνία με τους πελάτες και μη

Κατά την δημοσιοποίηση κάποιων πληροφορίων, είναι πολύ φυσιολογικό να επέλθουν διαφωνίες των καταναλωτών με εσάς ή μεταξύ τους. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με αυτό, καθώς μπορείτε να δείτε διάφορες ανησυχίες που μπορεί να έχουν και να μπορέσετε να αλλάξετε κάποιες τακτικές που χρησιμοποιείτε. Το σημαντικό όμως εδώ είναι να μην ξεχνάτε πως πρέπει να διατηρείτε μια χαμηλών τόνων προσέγγιση στα θέματα και σε καμμία περίπτωση να μην είστε αγενής στις απαντήσεις που θα δίνετε προς τους ενδιαφερόμενους. Μια ειλικρινής, ευγενική και καθ’ όλα καλυμμένη απάντηση στα ζητήματα που προκύπτουν, θα προσδώσει μια πολύ καλή εικόνα για την επιχείρηση, αποδεικνύοντας πως έχει καλό επίπεδο και ενδιαφέρεται ουσιαστικά για τον πελάτη και τις επιθυμίες, απορίες και σκέψεις του.

4.    Διαγραφή σχολίων

Ακόμα κι αν λαμβάνετε αρνητική κριτική και αρνητικά σχόλια στα social media, δεν θα πρέπει να διαγράφετε αυτές τις πληροφορίες. Οι πελάτες θέλουν να αισθάνονται πως ακούγονται οι ανησυχίες τους και οι γνώμες τους. Είναι πολύ σημαντικό για αυτούς να ξέρουν πως ακούτε όλη την ιστορία που έχουν να σας πουν, πως διαβάζετε κι απαντάτε στα σχόλιά τους και όχι ότι αγνοείτε την ύπαρξη τους ή διαγράφετε τα αρνητικά τους σχόλια.

Αντί λοιπόν να ξεφορτώνεστε τα αρνητικά σχόλια που εναποθέτουν οι χρήστες, αρχίστε να υιοθετείτε μια διαφορετική στάση απέναντι στους καταναλωτές σας ακούγοντάς τα προβλήματά τους, απαντώντας με ευγενικό τρόπο που θα τους φανεί χρήσιμος κι εποικοδομητικός.

5.    Υπερβολική προβολή της επιχείρησης

Οι χρήστες των social media στις περισσότερες περιπτώσεις δεν ακολουθούν εταιρείες που κάνουν αποκλειστικά και μόνο διαφημιστικές κινήσεις. Γι’ αυτό, εκτός των προωθητικών ενεργειών, φροντίστε να μοιράζεστε posts που περιέχουν πληροφοριακό και δημιουργικό χαρακτήρα ώστε να τραβήξετε το ενδιαφέρον του καταναλωτή. Υλικό που προσφέρεται για να γνωρίσουν καλύτερα τη μάρκα, τη προϊόν ή την υπηρεσία και που θα τους κινητοποιήσει να θέλουν να το δοκιμάσουν.

Να θυμάστε: Η πίεση να πουλήσετε δεν είναι πάντα η σωστή τακτική να προσεγγίσετε τους πελάτες σας!

Share it:

About Πολυξένη Λίτση

H Πολυξένη Λίτση μεγάλωσε στην Αθήνα και είναι απόφοιτος του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Εργάστηκε για ένα διάστημα στον τομέα του Marketing και του Administration, όπου και ανέπτυξε επικοινωνιακές δεξιότητες και απέκτησε πολύτιμη για τα πρώτα της βήματα γνώση. Έχοντας ως όνειρο ζωής μια εμπειρία στο εξωτερικό, αποφάσισε να ακολουθήσει μεταπτυχιακές σπουδές στα Πληροφοριακά Συστήματα στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *