Αποτελεσματική Στρατηγική Social Media: Μέρος Α

Στη σημερινή εποχή δεν τίθεται θέμα για το αν μια επιχείρηση πρέπει να εφαρμόσει μια στρατηγική social media ή όχι. Αποτελεί πλέον γεγονός! Αυτό όμως που απασχολεί τις περισσότερες επιχειρήσεις και που θα πρέπει σίγουρα να λάβουν πολύ σοβαρά υπ’ όψιν τους αφορά το ΠΩΣ πρέπει να εφαρμόσει την εν λόγω στρατηγική ώστε να έχει τα επιθυμητά για αυτήν αποτελέσματα.

Η αποτελεσματική εφαρμογή μιας στρατηγικής βασισμένης στα social media εμπεριέχει τόσο στοιχεία που πρέπει να γίνουν όσο και κινήσεις που θα πρέπει να αποφεύγονται από τις επιχειρήσεις.
Στο πρώτο μέρος θα αναλύσουμε τι πρέπει να κάνετε ως επιχείρηση ώστε να επιτευχθεί η σωστή προώθηση στα social media.

1

1.    Θέστε στόχους.

Ο καθορισμός των στόχων που θέτει η εκάστοτε επιχείρηση για την στρατηγική που σκέφτεται να ακολουθήσει κατά την παρουσία της στα social media αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της κίνησης αυτής. Στόχοι οι οποίοι είναι απλοί, ρεαλιστικοί και κατανοητοί από όλα τα μέλη τα οποία αναμειγνύονται στα social media θα δώσουν τη δυνατότητα στην επιχείρηση να καταλάβει ποιες τεχνικές λειτουργούν και ποιες όχι για τη δική της κουλτούρα και μέσα στο δικό της περιβάλλον.

Γνωρίζοντας λοιπόν καλά τις δυνατότητες τους και θέτοντας τα θεμέλια της στρατηγικής τους, οι επιχειρήσεις αποφεύγουν την αλόγιστη χρήση των πόρων τους τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό όσο και σε χρόνο και γίνονται περισσότερο ευέλικτες αφού θα μπορούν να προσαρμόζονται γρηγορότερα στις αλλαγές που απαιτούνται από το περιβάλλον.

2.    Δημιουργήστε ένα μοναδικό προφίλ με τις κατάλληλες πληροφορίες.

Το προφίλ της κάθε επιχείρησης αποτελεί την καλύτερη ευκαιρία ανάδειξής της στους πιθανούς πελάτες για το ποια είναι, τι αντιπροσωπεύει και τι ακριβώς κάνει. Είναι αυτό ακριβώς το σημείο που έρχεται να απαντήσει σε ερωτήσεις όπως:

  • Γιατί κάνεις ότι κάνεις;
  • Γιατί η επιχείρησή σου είναι μοναδική;
  • Πως είναι η εικονική ταυτότητά σου;

Όταν κάποιος πιθανός καταναλωτής ενδιαφέρεται και ενημερώνεται μέσω του προφίλ της εταιρείας, αυτά τα ερωτήματα πρέπει να απαντώνται ξεκάθαρα και αποτελεσματικά, ώστε να μπορεί ακόμα κι ο πελάτης που δεν έχει κάποια προηγούμενη εμπειρία να επιλέξει αυτό το προϊόν ή αυτήν την υπηρεσία για να εξυπηρετηθεί.

3.    Διερευνήστε σε βάθος ποια πλατφόρμα social media είναι καταλληλότερη για την επιχείρησή σας.

Σίγουρα θα είναι δελεαστικό για μια επιχείρηση να βρίσκεται σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσηςI Like που υπάρχουν αφού βάσει λογικής έτσι θα αυξήσει την δημοτικότητά της online. Αυτό όμως αποτελεί πλέον έναν μύθο! Ο καλύτερος κι αποτελεσματικότερος τρόπος είναι να χρησιμοποιείτε εκείνες τις πλατφόρμες που είναι πιο σχετικές με τη δική σας επιχείρηση, ώστε να έχετε και την κατάλληλη ανταπόκριση από τα άτομα που όντως σχετίζονται με τον κλάδο κι ενδιαφέρονται για προϊόντα που εσείς που πουλάτε ή υπηρεσίες που εσείς παρέχετε.

Για παράδειγμα, αν η επιχείρησή σας έχει να κάνει με τη μόδα, το φαγητό ή ακόμα και γάμους, σίγουρα αποτελεσματικότερα θα ήταν μέσα στα οποία οι χρήστες μοιράζονται φωτογραφικό υλικό ή ψάχνουν για φωτογραφικό υλικό, όπως το Pinterest, το Flickr ή το Instagram. Εάν πάλι βρίσκεστε στον τομέα του marketing ή του finance, πιο χρήσιμες και αποτελεσματικές είναι οι πλατφόρμες που προσφέρονται για συζήτηση όπως το Linkedin, το Google Plus, το Twitter ή το Facebook.

Διερευνήστε τι ακριβώς ταιριάζει στον δικό σας τομέα και περιβάλλον, καθώς και την κουλτούρα και κυριαρχείστε σε αυτό το μέσο δικτύωσης!

4.    Χρησιμοποιήστε διάφορα και νέα είδη media.

Η ανανέωση του προφίλ της επιχείρησής σας και οι αλλαγές status ως προς τις νέες σας κινήσεις σίγουρα αποτελούν βασικό στοιχείο για να παραμένετε στο προσκήνιο και σε επαφή με τους υπάρχοντες και νέους πιθανούς πελάτες σας, όμως δεν πρέπει να μείνετε εκεί. Ζούμε σε έναν κόσμο εικόνας και ήχου που συναρπάζει τους χρήστες και τους βοηθά να θυμούνται ακόμα καλύτερα κάτι καινούργιο που τους τράβηξε την προσοχή.

Μην αντιστέκεστε σε νέα είδη media που κυκλοφορούν, αλλά ενσωματώστε τα στο προφίλ σας. Η χρήση εικόνων, νέων γραφικών ή ακόμα και βίντεο που κοινοποιούνται με τους υπόλοιπους χρήστες είναι περισσότερο ελκυστικά. Βοηθούν τους ενδιαφερόμενους να θυμούνται καλύτερα αυτό που είδαν και να το διαδίδουν σε άλλους πιθανούς πελάτες που δε το έχουν δει, αυξάνοντας την δημοτικότητά σας.

5.    Παρέχετε άριστη εξυπηρέτηση πελατών μέσω της πλατφόρμας που χρησιμοποιείτε.

Αντιμετωπίστε τα social media ως ένα εργαλείο εξοικονόμησης χρόνου και χρημάτων κατά την εξυπηρέτηση πελατών. Απαιτείται πολύ λιγότερος χρόνος να απαντήσετε online σε θέματα που απασχολούν τους υπάρχοντες και μελλοντικούς πελάτες από τα τηλεφωνήματα. Αυτό γιατί υπάρχουν ζητήματα που μπορεί να απαιτούν κάποιο είδος αναζήτησης της λύσης τους ή συνεργασίας με άτομα υψηλά ιστάμενα που έχουν μεγαλύτερη εξειδίκευση. Αν λοιπόν τέτοια ερωτήματα λύνονται online, δίδεται ο κατάλληλος χρόνος για την σε βάθος διερεύνηση του ζητήματος και της πιο εκτενούς κι αποτελεσματικής απάντησής του.

Για το λόγο αυτό, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσετε ανθρώπινο δυναμικό που είναι αρκετά καλά εξοικειωμένο με τα social media και ικανό να βρίσκεται σε ετοιμότητα για τις πιθανές ερωτήσεις και γενικότερες απαιτήσεις του κοινού σας. Επιπλέον, είναι σημαντικό να ελέγχετε το χρόνο που παίρνει η λύση του κάθε ζητήματος και να απαντάτε εντός ενός εύλογου χρονικού διαστήματος ή εντός του χρόνου που έχετε υποσχεθεί στον πελάτη.

Τηρώντας τα παραπάνω, διατηρείται η καλή σας φήμη και αυξάνετε τις πιθανότητες καινούργιοι πελάτες να σας επλέξουν λόγω της ταχύτατης εξυπηρέτησης που παρέχετε είτε πριν είτε μετά την πώληση προϊόντων ή την παροχή υπηρεσιών.

Share it:

About Πολυξένη Λίτση

H Πολυξένη Λίτση μεγάλωσε στην Αθήνα και είναι απόφοιτος του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Εργάστηκε για ένα διάστημα στον τομέα του Marketing και του Administration, όπου και ανέπτυξε επικοινωνιακές δεξιότητες και απέκτησε πολύτιμη για τα πρώτα της βήματα γνώση. Έχοντας ως όνειρο ζωής μια εμπειρία στο εξωτερικό, αποφάσισε να ακολουθήσει μεταπτυχιακές σπουδές στα Πληροφοριακά Συστήματα στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *